vrijdag 9 juni 2017

Nieuwe plantentrend: de Bananenplant

Mijn nieuwste groene aanwinst staat te pronken bij ons in de woonkamer. Na de Monstera Deliciosa (gatenplant) en de Pilea Peperomioides (pannenkoekenplant) die enorme trends waren, het is nu tijd voor de Musa dwarf Cavandish, ook wel bekend als de bananenplant of dwergbanaan. En ik als planten fan moest deze plant natuurlijk ook in huis halen! Een huis zonder groen leven voelt voor mij niet als een thuis. Naast dat de bananenplant gewoon een hele mooie plant is, is het ook echt een eyecatcher in je huis. De plant geeft je interieur gelijk een tropische uitstraling en geeft veel sfeer. De plant past ook mooi bij mijn andere planten die ik al in huis heb.





De plant groeit heel snel hij heeft daarom ook veel licht en water nodig. Ik geeft hem om de dag wel water en op de bladeren spray ik af en toe wat water, voor het jungle gevoel. Ook heeft hij veel licht nodig, zorg dat hij op een zonnige plek staat in je huis. In de zomer mag hij ook in de tuin staan op een half schaduwachtige plaats.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten